mandag 12. juli 2010

Endelig!! / Finally

2oo5 kom denne boken ut og jeg skrev ned tittelen med en gang i min syvende sans og lofte meg selv at den skulle jeg kjøpe. Men årene har gått og jeg har aldri sett denne boken før i dag!!
-------------------------------------
In 2005 this book came out and I promised my self that I would buy it someday. But the years have gone by and I've never seen this book in the store until today!

1000 ting å gjøre sammen med barna.
For en bok!! Det finnes noe for enhver i denne boken. Forskjellige aldresgrupper og inne og uteleker. Jeg gleder meg til å ta den i bruk.
-------------------------------
A thousand tings to do with your kids. And what a book!! There is something for everyone in it. Indoors and outdoor activitys(SP?)
I can't wait to begin to use it.
Jeg kjøpte denne boken i dag når jeg var på kjøpesenteret med barna.
-------------------------------------
And I bought it today when I was at the mall with my kids.


i boken er den mange forklaringer,
-----------------------------

There are many explanations,


og fine illustrasjoner.
-------------------------
and nice illustrations.
Og som vanen er her hos meg så har jeg mange arbeidsjern i ilden. Her viser jeg frem strikketøy som var godt på veien til å bli en UFO. Men jeg dro meg selv godt i nakkespekket og satte i gang igjen. Dette skal bli en sleng-jakkegenser til meg selv. Og siden jeg har fått en vikariat i barnehage så passer det fint at den er fargerik. Jeg strikker ikke etter oppskrift derfor blir resultatet ganske spennende.
Jeg strikker i Sterk. Et alpakkagarn ispedd med litt nylon for forsterkning. (jeg kommer sikkert til å bli kjent de neste 20 årene som dama i "den stripete jakkaen...")
-------------------------------------
And as usual I have many other projekts. This is something I was knitting and it was on ther verge of becoming an UFO. But I picked my self up by the neck and continued. This is going to be a nice throw-on-jacket. And since I've gotten a one year contract in a kindergarten,it's quite appropiate that it's colerfull. I'm knitting in Sterk (Strong), an alpacka yarn with a littlebit of nylon in it. So after about 20 years I'm going to be known as "that lady in the stripet jacet". c",)

I dag stoppet jeg også på Stoff og stil. Vi her på det gode sørland er så heldige å ha fått en S&S butikk her. Dette stoffet og stoffet under er påprintet jersey som skal bli til kjole og /eller skjørt til meg selv.:)

-------------------------------------------------

And today I bought these fabrics for my self. They are ment to be a skirt and / or a dress for MEEE!



Og jeg brenner litt perler. Dette er eneste uglen jeg har tatt bilde av. Jeg lagde noen stykker som er på utstilling i Tollboden i Lillesand. Der har jeg også smykker og knapper.

------------------------------------

In between other things I make lampworkbeads. This owl i one of many, but the onlyone I took pictures of before taking putting my jewellery on display in the neighbour-town.

Jeg trenger et nytt fotoapparat med supermacrofunksjon!!!

Dette er elendig. Beklager.
--------------------------
As you can see I need a new camera with a super macro function.
This sucks! I'm so sorry:(

3 kommentarer:

  1. HEI DER, jeg så TO perler!!!!
    Ditt blide og kreative åsyn er savnet! Det er så kjekt med sånne som deg som kreerer ut fra de impulsene og materialene og lysta du har på redelig vis, så gi oss gamle gamle bloggere og litt tid da!!!

    SvarSlett